.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر علوم: مدرك رحیمی بی‌اعتبار است

تهران امروز نوشت:

مدرك تحصیلی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته یك بار دیگر خبر ساز شد.

سوال الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس از وزیر علوم درباره مدرك رحیمی، كامران دانشجو را به مجلس برد تا شاید برای چندمین بار بحث یك مدرك دیگر در وزارت علوم و صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

ماجرای مدرك قلابی و استفاده از امتیازات و حقوق نهادهای دولتی و غیر دولتی به اعتبار این مدارك قلابی، بعد از موضوع دانشگاه هاوایی با پرونده مرحوم علی كردان رسانه‌ای شد و در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

بعد از ماجرای كردان و استیضاح او از وزارت كشور توسط نمایندگان مجلس، الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس و منتقد سیاست‌های دولت، برای اولین بار بحث مدرك معاون اول رئیس‌جمهور را پیش كشید و ادعا کرد كه مدرك دكترای رحیمی هم از سنخ مدرك آقای كردان است.

این ماجرا كه بررسی آن تا كنون به فرجامی نرسیده روز گذشته با حضور كامران دانشجو وزیر علوم در مجلس برای توضیح درباره سوال نادران دوباره مطرح شد. مدعای نادران این بود كه معاون اول رئیس‌جمهور با امضای «دكتر رحیمی» با یك دانشگاه غیرمعتبر خارجی (دانشگاه بلفورد آمریكا) جهت اخذ مدرك دكترا برای یك فرد دیگر مكاتبه كرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری هم در پاسخ به این سوال نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی كه خواستار پیگیری مكاتبات معاون اول رئیس‌جمهور با دانشگاه اعلام كرد كه مدرك این دانشگاه معتبر و قابل بررسی نیست.

در ابتدای جلسه سعدالله نصیری قیداری مخبر كمیسیون آموزش به ارائه گزارش كمیسیون آموزش و تحقیقات درخصوص سوال الیاس نادران از وزیر علوم پرداخت. در این سوال با اشاره به اظهارات محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در جمع فرهنگیان مبنی بر اینكه عده‌ای با پرداخت پول مدرك دانشگاهی گرفته‌اند، پرسیده شده است: كه چه افرادی با پرداخت وجه بخصوص از دانشگاه بلفورد مدرك دانشگاهی اخذ نموده‌اند؟

ابزار قانونی برای بررسی مدارك نداریم

كامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات در پاسخ به این سوال با تاكید بر اینكه مدارك صادره از دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی و دانشگاه‌های سراسری همگی قانونی بوده و هیچ شبهه‌ای به آنها وارد نیست، اظهار داشت: دانشگاه بلفورد مجازی بوده و صرفا بر اساس تجربه كاری و حرفه‌ای برای متقاضیان مدرك صادر می‌كند.

وی با تاكید بر اینكه این دانشگاه معتبر نبوده و مدارك صادره از آن نیز معتبر نیست، اظهار داشت: وزارت علوم اعلام كرده این دانشگاه معتبر نیست لذا مدارك صادره از این دانشگاه مجازی را نیز بررسی نمی‌كند.

دانشجو با تاكید بر اینكه ارزیابی مدارك مشروط به اعتبار دانشگاه صادر كننده مدرك است، گفت: با توجه به اینكه دانشگاه بلفورد از نظر وزارت علوم فاقد اعتبار است مدارك صادر شده از این دانشگاه نیز در وزارت علوم قابل بررسی نیست، بنابراین آماری از مدارك صادر شده از سوی این دانشگاه برای مسئولان داخلی یا افراد وجود ندارد.

وزیر علوم گفت: هیچ گونه ابزار قانونی جهت كسب مجوز از وزارت علوم برای درخواست مدرك از دانشگاه های معتبر یا غیر معتبر یا گزارش دریافت مدرك از طرف این دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: در صورت درخواست شخصیت‌های حقوقی از وزارت علوم و اعلام اسامی شخصیت‌های مسئول یا غیر مسئول، وزارت علوم می‌تواند مدرك افراد مذكور را مورد بررسی قرار دهد.

دانشجو تصریح كرد: من به عنوان وزیر علوم باید از كجا بدانم چه كسی پول داده و مدرك دریافت كرده مگر افرادی كه مدرك دریافت می‌كنند به وزارت علوم گزارش می‌دهند كه از كجا و چطور مدرك گرفته‌اند.

وی افزود: صرف نظر از اینكه من نباید پیرامون اظهارات فرد دیگری پاسخ بدهم، باید گفت وزارت علوم ابزار قانونی برای بررسی مدارك افراد ندارد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.